کد خبر: ۱۳۹۸۷
 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

 حکمرانی مردمی، از مهم‌ترین ارکان حکومت اسلامی است

 حجت الاسلام حمید رفیعی گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان حکومت اسلامی توجه به جایگاه اصیل مردمی است و باتوجه‌به اینکه در دوران دفاع مقدس به‌خوبی به آن بها داده شد، در نتیجه موفقیت حاصل شد.
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دررابطه‌با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: اکنون که در آستانه ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، دغدغه مقام معظم رهبری در این ایام مسئله تبیین و جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: براین‌اساس نباید فراموش کنیم که فلسفه و اهداف قیام امام خمینی (ره) و حکومت اسلامی ایران در واقع تأثیر گرفته از حرکت پیامبر اکرم، حضرت محمد (ص) بوده است.

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر این موضوع که ضعف‌ها، کاستی‌ها و کمبودها در طول حکومت‌های مختلف همیشه بوده و خواهد بود، بیان داشت: این مسائل مختص یک نوع حکومت نیست؛ بلکه حکومت‌هایی که مبتنی بر مبانی دینی و اسلامی بوده و چه دولت‌هایی که بر پایه مباحث غیردینی و مسئله استکبار، استعمار و دیکتاتوری طراحی و برنامه‌ریزی‌شده‌اند، همیشه درگیر یک سری مشکلات بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مهم این است که در یک حکومت چه هدفی دنبال می‌شود، یادآور شد: در اوایل ظهور اسلام سختی‌ها و مشکلات بر مسلمانان شدت گرفت، به‌طوری‌که بسیاری از آنها تحت‌تأثیر محاصره‌های اقتصادی و شکنجه‌های سختی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: این موضوع به این معنا نیست که افراد غیرمسلمان در آن زمان در اوج آزادی و رفاه بودند، بلکه تحمل سختی‌ها و حصرها برای رسیدن به یک هدف عالی و برتر بوده که کار پسندیده‌ای بود.

وی ابراز داشت: بر اساس آیات شریفه قرآن افرادی که در راه خدا کشته می‌شوند و یا در راه خدا دشمنان را می‌کشند، به‌عنوان مجاهد در راه خدا یاد می‌شوند و این بیانگر علت هدف است، زیرا در واقع در هر دو طرف موضوع جنگ رخ‌داده است؛ اما اینکه هدف و غایت چه بوده، مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه به رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف بخواهیم برسیم باید ببینیم که هدف از تلاش ما در مسیر برای چه چیزی بوده است.

 حکومت جمهوری اسلامی ایران، مقدمه‌ساز حکومت مهدوی است

 حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد: باید اشاره جدی شود که انقلاب اسلامی برگرفته از مبانی دینی و اسلامی و مبتنی بر آیات و روایات و سیره ائمه اطهار (ع) است، کمااینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که حکومت جمهوری اسلامی ایران مقدمه‌ساز، حکومت مهدوی خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در راستای تحقق سیره ائمه اطهار (ع) است، اظهار داشت: در این میان پیشرفت‌های ویژه‌ای که مبتنی بر مبنای دینی بوده و بر اساس روایات قرآنی عمل شده به پیروزی‌های شگفت‌انگیزی رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به دفاع مقدس و دفاع جانانه مردم در هشت سال جنگ تحمیلی که از سمت کشورهای زیادی به ایران تحمیل شده بود، اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عناصر حکومت اسلامی توجه به جایگاه اصیل مردمی است و باتوجه‌به اینکه در دوران دفاع مقدس به‌خوبی به آن بها داده شد، کار و کنش گر اصلی مردمی و دستگاه و ارگان‌ها حامی بودند که در نتیجه موفقیت حاصل شد.

 وی اضافه کرد: نکته قابل‌توجه این است که سراسر دنیا در برابر این حضور مردمی، انگشت‌به‌دهان ماندند که چگونه مردم با این چنین اقتداری در برابر هجمه‌های چندین کشور علیه ایران اسلامی که حکومتی نوپا بود، ایستادگی کردند.

 حجت الاسلام رفیعی ابراز داشت: گفتنی است که براین‌اساس هشت سال جنگ تحمیلی با تمام ضربه‌هایی که از حیث ظاهری، متحمل شد؛ اما در واقع تماماً یک پیشرفت و دستاورد برای کشور بوده است.

 ایران از نظر قدرت نظامی و دفاعی جزو ۸ کشور برتر جهان است

 میدرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که عنصر اصلی حاکمیتی، مسئله مردم‌محوری است که در هر حوزه‌ای که به آن تأکید شده، موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: به طور نمونه وقتی در مسئله اقتصاد، فضای اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی از ظرفیت مردمی بهره گرفته شد، پیشرفت‌های خوبی نیز به دست آمد، اما هر کجا بر اساس دستورالعمل‌های غرب حرکت شد و از مبانی دینی فاصله گرفته شد، متأسفانه شاهد پسرفت‌هایی نیز بوده‌ایم.

 وی گفت: در مباحث دفاعی و نظامی کشور ایران در ابتدای دوران دفاع مقدس حتی اجازه خرید سیم‌خاردار نداشت، این در حالی است که امروزه تلاش، کوشش و باوری که جوانان ما داشتند، موفق شدند در حوزه دفاعی جزو هشت کشور برتر جهان قرار بگیرند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همچنین کشور ایران در حوزه تولید تسلیحات و ادوات نظامی، ساخت انواع موشک به میزانی توانمندی شده است که علاوه بر خودکفایی کشور، صادرات تسلیحات و ادوات نظامی نیز انجام می‌شود.

 حجت‌الاسلام رفیعی ابراز داشت: در حوزه پیشرفت‌های آموزشی نیز امروز آمار و ارقام نشان دهنده این است که سوادآموزی و افزایش دانشجویان و دانشگاه‌ها، کسب رتبه‌های المپیادی و مقام‌های علمی، تربیت و توانمندسازی دانشمندان در عرصه‌های مختلف نسبت به دوران قبل از انقلاب،  قابل‌توجه و قابل‌تأمل است.

وی تاکید کرد: این پیشرفت‌ها همگی دستاورد انقلاب اسلامی ایران بوده و به دلیل بهادادن به این عرصه بوده است.

 مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برقراری عدالت به‌عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حکومت اسلامی در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: این در حالی است که درگذشته نسبت به مسئله ارباب‌ورعیتی و موضوع توزیع منابع به‌صورت مساوی در بخش‌های مختلف ایران اسلامی و بهره‌مندی مردم از عدالت منابع از جمله برق، گاز، تلفن، آب و مسائل بهداشتی برخوردار نبودیم.

 وی بیان داشت: اما امروزه در نقاط دوردست شاهد پیشرفت‌های زیادی هستیم و دورافتاده‌ترین نقاط ایران اسلامی، از نعمت‌های مختلف برق، آب، گاز، بهداشت، تلفن و آموزش بهره‌مند هستند.

 حضور چشمگیر مردم در عرصه‌های مختلف در کشور با تمام فتنه‌های دشمن

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین در حوزه عدالت آموزشی نیز مدارسی در روستاها وجود دارند که با تک دانش‌آموز فعالیت آموزشی‌شان را دنبال می‌کنند و این در واقع از افتخارات ایران اسلامی است که در حوزه آموزش‌وپرورش به این جایگاه‌ها رسیده‌اند که برای برقراری عدالت آموزشی چنین مدارسی برپا کرده‌اند.

 حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به رشد جایگاه ویژه بانوان در بخش‌های مختلف در مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توضیح داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با بانوان نیز به این موضوعات اشاره شد که امروزه زنان برای حضور در هیچ جایگاهی محدودیت ندارند و حتی تا مقام‌های وزارتی رسیده‌اند و هیچ‌گونه ممنوعیتی برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف وجود ندارد.

 وی افزود: البته نگاه دقیق به مسئله بانوان در حکومت اسلامی تقویت مسئله مادری و خانواده است که در این عرصه نیز مفصل بها داده شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: بر اساس هجمه‌های مختلف در داخل و خارج کشور، برای حرکت‌های پیشرفت ایران اسلامی آباد، موانعی را تراشیدند که بعضاً باعث مشکلات معیشتی و تورم‌هایی شده اما در مقابل هدف و چشم‌انداز و دستاوردهایی که ایران اسلامی داشته قابل‌تحمل و قابل‌تأمل است، زیرا از ابتدای ظهور اسلام این موانع طبیعی بوده است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: جلوه‌های حضور مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی چشمگیر بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: حضورهای مردمی در عرصه‌های مختلف، نقطه قوت ایران اسلامی بوده است.
وی بیان داشت: جدیدترین عرصه حضور، مراسم اعتکاف بوده که شاهد رشد قابل‌توجه و چشمگیری از حضور مردم در سراسر کشور به‌خصوص خراسان شمالی بوده‌ایم که نزدیک به ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

 مشارکت حداکثری در انتخابات، باعث تکثیر دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد شد

 حجت‌الاسلام رفیعی بیان داشت: در حوزه نوجوانان شاید تصور بر این باشد که این گروه دین‌گریز شده‌اند و نسبت به مسائل دینی بی‌اهمیت شده‌اند در حالی که قریب به ۳۵۰ درصد رشد کمی در حوزه برنامه‌ها و کیفی در اجرای فعالیت‌های نوجوان و جوانان را شاهد بوده‌ایم.

 وی گفت: حضور و استقبال نوجوانان در سال جاری به حدی بود که که علاوه بر مساجد در نظر گرفته شده برای این قشر جامعه، تعدادی مسجد نیز افزوده شد تا پاسخگوی استقبال خوب این نوجوانان باشیم.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: در موضوع انتخابات نیز به این گونه بوده که دشمن همیشه تمام تلاشش را به کار گرفته است که برای حضورپیدانکردن مردم در انتخابات مانع‌تراشی و ایجاد مانع کند، اما هر باره با حضور پرشور مردم تمام فتنه‌های دشمن نقش‌برآب شده است.

 حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: امید است که مردم کشور که در دوران پساکرونا با وحدت و همدلی، علی‌رغم مشکلات داخلی صحنه‌های زیبایی خلق کردند در جشن ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و انتخابات پیش رو در روز یازدهم اسفندماه با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی بیایند تا شاهد مشارکت چشمگیر آنها باشیم.

وی  بیان داشت: گفتنی است که به هر اندازه مشارکت‌ها و حضورها پای صندوق‌های رأی پررنگ باشد، قطعاً باعث تقویت ریشه‌های انقلاب اسلامی و اثرگذاری ایران اسلامی در درون و خارج کشور خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ابراز داشت: علاوه بر این بالابردن مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی در واقع بر تقویت مبانی و پیشبرد اهداف و تکثیر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مؤثر است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار